Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji w polityce dotyczącej plików cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera.
Nie pokazuj tego komunikatu

Sałata - lekkostrawna i niskokaloryczna

Sałata w 90% składa się z wody. Zawiera bogaty zestaw witamin, mikroelementów oraz błonnik. Jest szeroko wykorzystywana w kuchni tradycyjnej, a także wegetariańskiej.

 

Na rynku dostępne są różne rodzaje sałat, np.:

- rzymska  - kruche liście, słodka w smaku,

- lodowa - jasnozielona, chrupiąca, łagodna,

- endywia - grube liście, gorzki pikantny smak,

- lollo - karbowana, o czerwonej lub zielonej barwie,

- radicchio - bordowo-białe listki, lekka goryczka,

- rukiew wodna - ostry pieprzowy smak, bardzo dużo witamin,

- maślana, ew. masłowa - delikatna, soczysta; najpopularniejsza i najczęściej spotykana.

 

Jedzona regularnie sałata poprawia trawienie, a także reguluje wypróżnianie. Udowodniono również, że na pewną część ludzi potrawy z surowej sałaty działają uspokajająco i nasennie, likwidując problem bezsenności.

 

Sałatka obiadowa
1 dowolna sałata, 1 pęczek rzodkiewek, 1 cebula, 1 pęczek szczypiorku, 1 obrany świeży ogórek, 4 jajka na twardo.
Sos: 4 łyżki oleju słonecznikowego lub oliwy, 2 łyżki soku z cytryny, sól i pieprz do smaku.
Sałatę pokroić w paseczki, rzodkiewkę oraz ogórek na plasterki, jajka w kosteczkę, cebulę i szczypiorek drobno posiekać. Wszystko razem włożyć do salaterki. Składniki sosu połączyć i rozmieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Gotowym sosem polać sałatkę, całość delikatnie wymieszać, po czym odstawić na 15 minut.
Uwaga: zamiast soli oraz pieprzu do sosu można dodać 1-2 łyżki musztardy stołowej.

Komentarzy (0)

pozostało 500 znaków

Cancel or